www.sporen-met-rob.nl

(Nederlandse Spoorwegen)

Open dag Hoofdwerkplaats Tilburg, 16-05-1992 Deel 2

In deel 2 van deze open dag toon ik in hoofdzaak alle locomotieven die buiten stonden. Ik stapte nog wel even naar binnen maar dat was om de nieuwste 1700 te fotograferen. Op het buitenterrein zag het er allemaal prachtig uit. Er waren locs die helemaal klaar waren, maar ik trof er ook de DSM UKF 7, de ex NS 541. Eigenlijk alles waaraan men in de werkplaats werkte, oud of nieuw, kwam zo voor de lens. Teveel om eigenlijk te fotograferen en dat gebeurde ook. De kleurenfilm, ik had er maar één werd bij de laatste opnamen vervangen door de camera met de dia-film, helaas was die camera van mindere kwaliteit zodat die opnamen niet optimaal zijn.

Foto's (Rob van der Rest) Boven: De NS 625 in volle glorie, nog even wat verlichting aanbrengen en de machine is bedrijfsklaar. Onder: Naast de NS 625 stond de DSM UFK( Unie van KunstmestFabrieken) 7, ex NS 541. Die machine had op het dak een geluiddemper en vonkenvanger gekregen.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) Op het moment van fotograferen was dit de 6400 met het hoogste nummer die ik die dag aantrof, splinternieuw voor de NS, de 6470.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) Naast de 6470 was er de 'Sik'  Lmt.298 in prachtige staat te zien, daarachter de 6424 die al wat langer bij NS in dienst was.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

   

Foto's (Rob van der Rest) Nadat ik de Lmt.298 vanaf de voorzijde gefotografeerd had liep ik de loods in waar ik de allernieuwste 1700, de 1717, trof die nog voorzien moest worden van een automatische koppeling.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) Schuin achter de 1717 stond de 6468, zo nieuw dat er nog geen vuiltje op de loc te ontdekken was.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) Eenmaal buiten deze rij machines maar eens fotograferen, het zijn de Lmt. 262 links en de 1715, 1620, 1212, 1601 en 1113 rechts.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) V.l.n.r. Lmt.255, 298, 6415, 6470, Lmt.262, daarachter een onbekende 2200 en 1300 en het rijtje met de 1715 op de voorgrond.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) Helemaal aan het einde stond de 1712 al voorzien met een automatische koppeling.  Wpl. Tilburg 16-05-1992.

Foto (Rob van der Rest) Het rijtje locs nog een keer van de andere kant, de 1113, 1601, 1212, 1620 en 1715.   Wpl. Tilburg 16-05-1992.