www.sporen-met-rob.nl
(Deutsche Bundesbahn)
Crailsheim 17-07-1973, middag
Van al dat heen en weer geloop op zoek naar fotoplekjes in de ochtend was ik behoorlijk moe geworden, ik nam dus een ruime pauze en keerde pas in het 2e deel van de middag terug naar het station van Crailsheim. Tijdens die pauze was ik ook even in het hotel waar ik door de hotellier benaderd werd met de vraag of ik naar een andere kamer zou willen. Nou was dat niet zo'n probleem maar het voorstel was om dan bij een andere hotelgast in de kamer in te trekken. Daar had ik geen zin in want de bedoeling was om het 2-persoons bed te gaan delen met een andere man, als ik die iemand nu héél goed kon zou ik daar nog over na kunnen denken, maar een volslagen onbekende... Ik bleef dus in de 1-persoons kamer. Altijd leuk dat soort voorstellen!
Foto (Rob van der Rest) De 052 988 staat met een lange goederentrein in het station van Crailsheim. Direct achter de loc bevonden zich 2 prachtige oude goederenwagons, sowieso was de gehele trein samengesteld uit allemaal verschillende wagons. Opname op 17-07-1973.
Foto (Rob van der Rest) De 051 415 staat aan het perron om als trekkracht te gaan fungeren voor een trein richting Lauda. Bf.Crailsheim 17-07-1973.
Ik had gezien dat er na de spoorbrug over de Jagst nog een viaduct was waarbij je op die brug kon kijken en ook het station kon zien. Je moest er een stukje voor omlopen om dit punt te bereiken maar dan had je ook wat.
Foto's (Rob van der Rest) De 052 988 slingert zich vanuit het station van Crailsheim over de brug over de Jagst met zijn trein richting Lauda. Opname op 17-07-1973.
Foto (Rob van der Rest) Even later volgt de 051 415 met zijn personentrein hetzelfde spoor. Crailsheim 17-07-1973.
Foto (Rob van der Rest) De 052 713 rangeert naar de goederensporen in het station, hier zal deze trein met stoomloc langere tijd blijven staan. Crailsheim 17-07-1973.
Foto (Rob van der Rest) Doorkomst van de 050 833 richting Lauda, de trein had niet in het station van Crailsheim gestopt. Crailsheim 17-07-1973.
Foto (Rob van der Rest) De 050 965 rangeert naar de goederensporen van het station. Crailsheim 17-07-1973.
Na deze passage had ik het op deze fotoplek wel gezien en liep weer terug richting station.
Foto (Rob van der Rest) De 050 965 staat inmiddels voor een goederentrein gereed voor vertrek, achter de loc staat op het spoor ernaast de 052 713 (waarvan alleen de rook te zien is) die ik eerder op de brug over de Jagst gefotografeerd had met een korte goederentrein. Bf.Crailsheim 17-07-1973.
Foto's (Rob van der Rest) Terwijl de 023 061 met zijn fraaie rijtuigen aan het perron gereed staat wordt de loc nog even goed verzorgd. Dergelijke zware 4-assige rijtuigen, gebouwd voor de DRG vanaf 1939, zag je naast de bekende 3 en 4 - assige Ümbauwagen toen nog vaak. Bf.Crailsheim 17-07-1973.
Foto's (Rob van der Rest) Waar de 023 061 precies naar toe ging (Aalen, Schwäbisch Hall of Heilbron) weet ik niet, wél dat de trein lang aan het perron stond waardoor ik nog een plaatje van het drijfwerk kon maken en het machinistenhuis. Bf.Crailsheim 17-07-1973.
De opnamen van de 023 061 waren de laatste die ik op 17 juli maakte, na een redelijke nachtrust ging ik de volgende dag op pad richting Nederland. In de ochtend van 18 juli maakte ik nog een paar plaatjes als afscheid van mijn bezoek aan Crailsheim.
Foto's (Rob van der Rest) Boven: Doorrit van de 051 540 in Bf.Crailsheim. Op de onderste foto komt de 052 988 voorbij, in de achtergrond staat een sneltrein met als trekkracht de 220 060-8 richting Lauda. Opnamen op 18-07-1973.
Foto (Rob van der Rest) De laatste foto gemaakt in Crailsheim laat de binnenkomst zien van de 023 027 met een personentrein. Opname op 18-07-1973.
Met deze opnamen kwam voor mij een einde aan enkele geweldige dagen in Crailsheim, wát een mooie tijd!