www.sporen-met-rob.nl

(Nederlandse Spoorwegen)

Werkplaats Tilburg, Hulten, Tilburg goederen en Roosendaal, juni en juli 1991.

Van alles wat weer in deze update, zowel goederen- als reizigersvervoer passeren de revue op verschillende plekjes. Nooit was ik ergens lang, maar lang genoeg om het spoor van toen vast te leggen. Afwisseling genoeg, zelfs van locomotieven die aan het einde van hun (spoor)leven zijn.

Foto's (Rob van der Rest) De 621 die ik al eerder op de draaischijf fotografeerde op 22 juni was tijdens dit bezoek aan de werkplaats gereed voor de dienst. De machine zag er prachtig uit, de werknemers daar leverden altijd een mooi stuk werk af. Vlak bij stond nog een machine met dezelfde 3 cijfers in de nummering, namelijk de 1621. Eén nummertje extra laat toch een heel wat andere machie zien. Wpl. Tilburg op 29-06-1991.

Op weg naar de camping in Chaam nog even een stop in Hulten.

Foto (Rob van der Rest) De 1602 met het wapen van Schiphol op de loc komt in 'vliegende' vaart voorbij op weg naar eindbestemming Roosendaal.   Hulten 29-06-1991.

Foto (Rob van der Rest) Vanuit de richting van Breda komt een leuke goederentrein voorbij, de 1103 heeft de 1611 en 1223 mee in opzending met daarbij ook nog een lege zouttrein.   Hulten 29-06-1991.

Foto (Rob van der Rest) Voor een onderhoudsbeurt tref ik de DSM loc 7, ex NS 541 naast de werkplaats.  Wpl. Tilburg 14-07-1991.

Foto (Rob van der Rest) De 627 staat ook geparkeerd in de werkplaats voor een onderhoudsbeurtje.  Wpl. Tilburg 14-07-1991.

Foto (Rob van der Rest) Natuurlijk wordt er ook nog hard gewerkt aan de serie 2400/2500 voor Frankrijk, de 2510 is van zijn zwaailichten beroofd, net zoals de ernaast staande 2454 die we in 2021 nog bedrijfsvaardig op de sporen aan kunnen treffen bij de St.2454 CREW.  Wpl. Tilburg 14-07-1991.

Foto (Rob van der Rest) Op 22-07-1991 tref ik de volgende hippel voor onderhoud, de 623, één van de machines die nog niet omgebouwd was tot radioloc.  Wpl. Tilburg 22-07-1991.

Ik besluit om daarna eens te gaan kijken op het goederenemplacement van Tilburg, daar stonden een aantal machines serie 2200/2300 met schades.

Foto (Rob van der Rest) 4 machines op rij, de 2301, 2302, 2269 en 2271. De een heeft meer schade als de andere maar zullen zeker niet opgeknapt worden.  Tilburg GE 22-07-1991.

  

Foto's (Rob van der Rest) Achter het rijtje van 4 machines stond ook nog de 2280, die had dus een aardige klapper gemaakt. Zowel aan voor- als achterzijde grote schade.  Tilburg GE 22-07-1991.

Foto (Rob van der Rest) Alle machines nog maar eens op een rij, de 2271 had brandschade.  Tilburg GE 22-07-1991.

Een dag later bracht ik een bezoekje aan Roosendaal.

Foto (Rob van der Rest) De 6416 wacht op vertrek in Roosendaal, waar de reis heengaat is onbekend.  Opname op 23-07-1991.

Foto (Rob van der Rest) Ook vond je dagelijks verschillende machines van de NMBS in Roosendaal zoals deze 2126.  Opname op 23-07-1991.

Foto (Rob van der Rest) 4 op een rij is een bekend spelletje, het gold deze keer ook voor deze goederentrein die op weg gaat naar Sloe. De tractie wordt geleverd door de voorop zijnde 1209, de 6415, 1151 en 2253 gaan in opzending mee. Een mooi gevarieerd setje met tussen de 'oude generatie' de toen nieuwe 6415.  Roosendaal 23-07-1991.